دوره 1، شماره 45 - ( اسفند 1389 )                   جلد 1 شماره 45 صفحات 141-156 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

fazeli dehkordi M, farmahini farahani M. Identity of woman Nahj and its educational implications . TLR. 2011; 1 (45) :141-156
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-531-fa.html
فاضلی دهکردی مهدی، فرمهینی فراهانی محسن. بررسی هویت زن درنهج البلاغه ودلالت های تربیتی آن. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1389; 1 (45) :141-156

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-531-fa.html


چکیده:   (2857 مشاهده)

1- درپزوهش حاضر باروش تحلیل اسنادی رویکردهای هویت زن درنهج البلاغه ودلالت های تربیتی این رویکرد ها موردبررسی قرارگرفته است . جامعه آماری نامه ها وخطبه های موجوددر نهج البلاغه به عنوان منابع دست اول ومقالا ت وپژوهش های انجام شده به عنوان منابع دست دوم، است .نمونه برداری به صورت هدفمند انجام شده وبراین اساس از منابع فوق الذکر استفاده شده است و بااستفاده ازروش تحلیل اسنادی ، "شخصیت وهویت زن ودلالت های تربیتی آن " در نهج البلاغه مورد توجه قرار گرفته است . ، ابزار مورد استفاده فیش برداری بوده ویافته های پژوهش مورد تحلیل قرارگرفته است .عمده ترین یافته ها عبارتند از چهار رویکرد درنهج البلاغه دربرخورد با زن وجوددارد .که عبارتند از :1-رویکرد اول شروربودن زن2- رویکرد دوم :ناقص بودن زنان رویکرد 3- یکسانی زن ومرد درهمه عرصه ها فمینیسم4- رویکرد چهارم : یکسانی زن ،درشرافت وکمالات باوجودتفاوت درنقش ها وویژگی هادرپایان ازبین دیدگاههای گوناگون مطرح شده ، یکسانی زن ومرد درشرافت وکمالات -باوجودتفاوت درنقش ها وویژگی ها - انتخاب شده ودلالت های تربیتی آن بررسی می شود .

متن کامل [PDF 494 kb]   (491 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb