دوره 1، شماره 39 - ( اسفند 1388 )                   جلد 1 شماره 39 صفحات 31-44 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ekrami M. Assessing the “Value” System of the Professors and Students in Shahed University. TLR. 2010; 1 (39) :31-44
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-512-fa.html
اکرامی محمود. ارزیابی نظام ارزش‌های اساتیدو دانشجویان در دانشگاه شاهد. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1388; 1 (39) :31-44

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-512-fa.html


چکیده:   (5629 مشاهده)

  پژوهش حاضر با هدف ارتقای سطح نظام ارزش‌های موردنظر در دانشجویان از طریق تعیین نظام ارزش‌های دانشجویان و اساتید شاهد در هر یک از سطوح نظری، اقتصادی، هنری، اجتماعی، سیاسی، و مذهبی انجام گرفت. در گروه نمونه مورد مطالعه تعداد 242 نفر از دانشجویان و 50 نفر از اساتید دانشگاه شاهد انتخاب، و پرسشنامه 45 ماده‌ای مطالعه ارزش‌های آلپورت، ورنون و لیندزی ( SOV ) پس از برآورد اعتبار، روی دو گروه اساتید و دانشجویان اجرا گردید. یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد در نظام ارزش‌های اساتید، ارزش علمی بالاترین و ارزش‌های سیاسی، اقتصادی، هنری، اجتماعی و مذهبی به ترتیب در رتبه‌های دوم تا ششم قرار دارد. نظام ارزش‌های کل دانشجویان شاهد به ترتیب ارزش اقتصادی، سیاسی، علمی، هنری، اجتماعی، و مذهبی است. ارزش علمی در دانشجویان پسر بیش از دانشجویان دختر و در ارزش‌های دیگر تفاوت معنا‌دار مشاهده نگردید. نظام ارزش‌های دانشجویان دختر شاهد به ترتیب ارزش‌های سیاسی، اقتصادی، علمی، هنری، مذهبی، اجتماعی، و نظام ارزش‌های پسر شاهد به ترتیب ارزش‌های اقتصادی، سیاسی، علمی، هنری، اجتماعی و مذهبی است. بین نظام ارزش‌های دانشجویان با رشته تحصیلی و اسکان آنان رابطه معنادار مشاهده نگردید.

 

متن کامل [PDF 483 kb]   (1062 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb