دوره 2، شماره 3 - ( پاییز و زمستان 1392 )                   جلد 2 شماره 3 صفحات 351-360 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 28024305

Cited 0 times in PubMed Central

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

شیخی فینی علی اکبر، زارعی اقبال، سعادت زاده سمیه. تأثیر روش تدریس مشارکتی با تأکید بر جرئت‌آموزی (بیانی) بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس دین و زندگی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1392; 2 (3) :351-360

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-461-fa.html


چکیده:   (2369 مشاهده)
پژوهش حاضر، تأثیر روش تدریس مشارکتی با تأکید بر الگوی جرئت‌آموزی در بیان را بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایه اول دوره متوسطه در درس دین و زندگی، بررسی‌کرده‌است. روش تدریس مشارکتی با تأکید بر الگوی جرئت‌آموزی در بیان، برای گروه آزمایشی و روش تدریس سخنرانی یا سنتی برای گروه کنترل به‌کارگرفته‌شد. روش تحقیق، تجربی بود و از طرح چهار گروهی سولومون با پیش‌آزمون و پس‌آزمون، استفاده‌شد. نمونه مورد مطالعه 124 نفر از دانش‌آموزان سال اول دبیرستان شهر بندرعباس بودند. ابزار مورد استفاده در پژوهش، پرسش‌نامه جرئت‌آموزی گمبریل و ریچی، بوده‌است. برای سنجش میزان پیشرفت تحصیلی از نمرات دانش‌آموزان استفاده‌شده‌است. دو روش تدریس مشارکتی و سنتی به‌مدت ده هفته اجراشدند. نتایج نشان‌دادند که روش تدریس مشارکتی با تأکید بر الگوی جرئت‌آموزی در بیان، بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان تأثیر مثبت داشته‌است.
متن کامل [PDF 201 kb]   (1614 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb