دوره 1، شماره 45 - ( اسفند 1389 )                   جلد 1 شماره 45 صفحات 43-50 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 28024305

Cited 0 times in PubMed Central

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

زارعی محمودابادی حسن، امیرجان ساره. اثربخشی مشاوره گروهی بر اساس منابع تکوین خود برمیزان عزت نفس دختران نوجوان دبیرستانی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1389; 1 (45) :43-50

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-432-fa.html


چکیده:   (2757 مشاهده)
چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی مشاوره گروهی بر اساس منابع تکوین خود بر افزایش عزت نفس دختران دبیرستانی شهر تهران بود.جامعه آماری مورد مطالعه،دانش آموزان دختر دبیرستانهای منطقه 6 شهر تهران بود؛ که با استفاده از روش تصادفی تعداد 24 دانش آموز انتخاب ودر دو گروه آزمایش(12 نفر) و کنترل(12نفر) قرار گرفت. گروه آزمایش به مدت4 ماه، تحت 14 جلسه مشاوره گروهی بر اساس منابع تکوین خود قرار گرفت. و در پایان از هر دو گروه پس آزمون گرفته شد. ابزار این پژوهش پرسشنامه عزت نفس پوپ بود.نتایج آزمون تحلیل کوواریانس و t وابسته نشان داد که مشاوره گروهی بر اساس منابع تکوین خود موجب افزایش عزت نفس(در سطح 001/0) در آزمودنی ها می شود.بنابراین مشاوره گروهی بر اساس منابع تکوین خود روش درمان مناسبی جهت افزایش خودباوری و عزت نفس در نوجوانان می باشد.
متن کامل [PDF 517 kb]   (378 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb