دوره 1، شماره 45 - ( اسفند 1389 )                   جلد 1 شماره 45 صفحات 61-70 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zareie E, Taheri M, Younesi S, Davar Manesh A, Mansouri S, Izadni N et al . Comparison of marital satisfaction between mentally-disabled and normal children’s teachers in Sabzevar city during the 2008-2009 academic years. TLR. 2011; 1 (45) :61-70
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-412-fa.html
زارعی ابراهیم، طاهری محمد، یونسی سید جلال، داورمنش عباس، منصوری شهاب، ایزدنیا نسرین و همکاران.. مقایسه رضایت زناشوئی معلمان کودکان عقب مانده ذهنی و عادی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1389; 1 (45) :61-70

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-412-fa.html


چکیده:   (2500 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه میزان رضایتمندی زناشویی معلمان شاغل در مدارس کم توان ذهنی و عادی شهرستان سبزوار در سال تحصیلی 88-87 به اجرا در آمد. روش: پژوهش از نوع علی- مقایسه ای بود. بدین منظور ، معلمان زن و مرد متأهل مدارس عادی و کم توان ذهنی که تعداد آنها 60 نفر در گروه عادی و 60 نفر در گروه کم توان ذهنی بود، مورد مورد مطالعه قرار گرفت. برای جمع آوری داده های مربوط به رضایتمندی زناشویی از پرسشنامه انریچ استفاده شد. نتیجه گیری: تجزیه و تحلیل داده های پژوهش نشان داد که بین دو گروه از معلمان مورد مطالعه تفاوت معناداری از لحاظ میزان رضایتمندی زناشویی وجود ندارد؛ تنها در خرده مقیاس حل تعارض نمرات معلمان مدارس کم توان ذهنی از معلمان مدارس عادی پایین تر بود، به عبارت دیگر معلمان مدارس عادی تعارض زناشویی کمتری نسبت به معلمان کم توان ذهنی داشتند. همچنین بین دو گروه تفاوتی در میزان رضایت زناشویی از لحاظ سن، سنوات خدمت و جنسیت وجود نداشت. نتیجه آنکه رضایت زناشویی در دو گروه متفاوت نبود، به عبارتی کار با کودکان کم توان ذهنی موجب کاهش رضایتمندی زناشویی معلمان این دانش آموزان نسبت به معلمان کودکان عادی نمی شود.
متن کامل [PDF 364 kb]   (894 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb