دوره 1، شماره 42 - ( شهریور 1389 )                   جلد 1 شماره 42 صفحات 315-333 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 0

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

afshari M. Drama as one of the educational methods in Qoran(Koran). TLR. 2010; 1 (42) :315-333
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-400-fa.html
افشاری مرتضی. جایگاه نمایش به عنوان روش تربیتی در قرآن کریم . پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1389; 1 (42) :315-333

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-400-fa.html


چکیده:   (3755 مشاهده)

  چکیده :

  امروزه روش های متفاوتی در امور تربیتی به کار گرفته می شود و یکی از متداول ترین روش ها استفاده از هنرهای نمایشی از جمله تلویزیون ، سینما، تئاتر و دیگر قالب های نمایشی می باشد، که کاربرد وسیعی نه تنها در امور فرهنگی اجتماعی داشته بلکه یکی از ابزار مهم در شاخه های سیاسی واقتصادی به شمار می رود.

  پیشینه به کارگیری روش نمایش برای هدایت وتربیت در اسلام به یکی از قصص جذاب قرآن باز می گردد.

  سوره یوسف در قرآن مجید ارائه کننده یکی از زیباترین پرده های نمایشی بوده که در یک صحنه واقعی از زندگی، شکل گرفته است که طراح اصلی آن خداوند و نقش آفرینان آن پیامبر عظیم الشأن حضرت یوسف(ع) و برادرش بنیامین بوده اند. شرکت پیامبر در این نقش آفرینی مبین قابلیت روش نمایشی برای بکارگیری در زمینه های مختلف منجمله امور تربیتی می باشد و نکته حائض اهمیت آنکه آثار نمایشی در صورتیکه که در راستای اهداف کلی هدایت و قرب به حضرت حق باشند، بلقوه قابلیت ارزشی شدن و رنگ و بوی الهی پیدا کردن را دارا می باشند .

 

 

متن کامل [PDF 325 kb]   (707 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb