دوره 1، شماره 18 - ( شهریور 1385 )                   جلد 1 شماره 18 صفحات 77-90 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Azizi N, Haybatollahi M. A Study of the Teacher's Expectation on their Evaluation of Students in Social Science and Experimental science) in Sanandaj Middle Schools . TLR. 2006; 1 (18) :77-90
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-278-fa.html
عزیزی نعمت‌اله، هیبت‌اللهی سیدمحمد. تأثیر انتظارات معلمان بر نحوه ارزشیابی دروس علوم اجتماعی و تجربی دانش‌آموزان دوره راهنمایی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1385; 1 (18) :77-90

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-278-fa.html


چکیده:   (7859 مشاهده)
به منظور بررسی اثر انتظارات معلمان دوره راهنمایی شهرستان سنندج بر نحوه ارزشیابی از دروس علوم اجتماعی و تجربی دانش‌آموزان دختر و پسر، طرح آزمایشی پس‌آزمون با گروه گواه با سه عامل (موقعیت‌های ایجاد انتظار، جنسیت معلمان و جنسیت دانش‌آموزان) به صورت یک طرح 2*2*3 به مورد اجرا گذاشته شد. در این پژوهش از 120 معلم زن و مرد مدارس دوره راهنمایی در درس‌های علوم تجربی و علوم اجتماعی جهت نمره‌گذاری 80 برگه امتحانی دانش‌آموزان دختر و پسر در 12 موقعیت آزمایشی برای آزمون فرضیه‌های تحقیق و پاسخگویی به سؤالات پژوهشی استفاده شد. یافته‌ها از تأثیر کلی اثر انتظار معلمان حمایت می‌کرد، اما در مورد تعامل جنسیت معلمان با جنسیت دانش‌آموزان، انتظارات ایجاد شده در موقعیت‌های سه گانه آزمایشی (انتظارات مثبت، انتظارات منفی، بدون اثر انتظار) تغییر معناداری در نحوه‌ی ارزشیابی معلمان از دانش‌آموزان به وجود نیاورد.
متن کامل [PDF 422 kb]   (805 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb