دوره 1، شماره 18 - ( شهریور 1385 )                   جلد 1 شماره 18 صفحات 21-32 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

phathi Azar E, Karimi B. A Study of the Effects of Teacher's Appropriate Treatment on Aggressive and Anti Authority Student's Coping Styles . TLR. 2006; 1 (18) :21-32
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-270-fa.html
فتحی آذر اسکندر، کریمی بهروز. تأثیر برخورد مناسب معلم بر سبک‌های مقابله‌ای بد رفتاری و ضد اقتدار دانش‌آموزان مقطع ابتدایی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1385; 1 (18) :21-32

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-270-fa.html


چکیده:   (5645 مشاهده)
پژوهش حاضر به منظور بررسی تأثیر برخورد مناسب معلم بر سبک مقابله‌ای بد رفتاری (A) و ضد اقتدار (B) دانش‌آموزان در پایه چهارم و پنجم ابتدایی ناحیه 3 تبریز انجام یافته است. در این پژوهش 28 نفر از دانش‌آموزانی که دارای سبک‌های مقابله‌ای B و A بودند با روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب گردیدند. از آزمون شناسایی سبک‌های مقابله‌ای B و A برای تعیین دانش‌آموزانِ دارای سبک مقابله‌ای مزبور و از آزمون ریون کودکان به منظور سنجش هوش این دانش‌آموزان استفاده گردید. هدف استفاده از آزمون ریون، کنترل متغیر هوش در دانش‌آموزان مذکور بود. نتایج حاصل نشان دادند که: برخورد مناسب معلم به طور معنادار می‌تواند بد رفتاری (سبک A) و رفتارهای ضد اقتدار (سبک B) دانش‌آموزان را در کلاس درس کاهش دهد. بنابراین، برخورد مطلوب معلم در کلاس از عوامل بسیار مهم و تعیین‌کننده در چگونگی رفتار کلاسی دانش‌آموزان است. بر مبنای یافته‌های این تحقیق، پیشنهادهایی برای معلمان و دست‌اندرکاران ارائه شده است.
متن کامل [PDF 180 kb]   (727 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb