دوره 1، شماره 27 - ( اسفند 1386 )                   جلد 1 شماره 27 صفحات 29-38 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saffar Heidari H. A Critical Study of the Foundations of the Post-Modern Approach to Education. TLR. 2008; 1 (27) :29-38
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-251-fa.html
صفارحیدری حجت. بررسی انتقادی مبانی رویکرد پسامدرنی به آموزش و پرورش. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1386; 1 (27) :29-38

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-251-fa.html


چکیده:   (6167 مشاهده)
در این مقاله مبانی اندیشه پسامدرن درآموزش و پرورش بررسی می‌شود. پسامدرنیسم که در دو دهه اخیر بر قلمرو وسیعی از علوم اجتماعی،فلسفه و فلسفه آموزش و پرورش تأثیر گذاشته است، واکنشی در برابر خردگرایی دوران مدرن و مبارزه با هر گونه مطلق‌انگاری است.ساخت‌زدایی،نسبی‌گرایی و عمل‌گرایی از ویژگی‌های نگرش فلسفی پسامدرن محسوب می‌شوند. پسامدرنیسم در قلمرو معرفت‌شناسی با نفی دانش مطلق، آن‌را به گونه‌ای با حوزه‌های قدرت و سرمایه پیوند می‌زند. ازاین رو فیلسوف آموزش و پرورش علاقه‌مند است که رابطه میان دانش،آموزش و یادگیری با قدرت،سرمایه و دیگر پدیده‌های متحول فرهنگی را مورد بررسی قرار دهد. بررسی تعاریف،ریشه‌های تاریخی و مبانی فلسفی پسامدرنیسم و نقدهای آن‌ها از دیگر موضوع‌هایی است که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است.
متن کامل [PDF 214 kb]   (905 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb