دوره 1، شماره 9 - ( اسفند 1383 )                   جلد 1 شماره 9 صفحات 80-89 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saffar Heidari H. A Critical Study of School Functions in Modern Age. TLR. 2005; 1 (9) :80-89
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-228-fa.html
صفار حیدری حجت. بررسی انتقادی کارکردهای مدارس در دوران نو. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1383; 1 (9) :80-89

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-228-fa.html


چکیده:   (4572 مشاهده)
این مقاله به بررسی انتقادی کارکردهای مدارس در دروان نو می‌پردازد. در دیدگاه انتقادی کارکرد اساسی مدرسه بازتولید مناسبات تبعیض‌‌آمیز اجتماعی - اقتصادی است. براساس‌ این دیدگاه دگرگونی کارکرد مذکور بدون تغییر بنیادی جوامع از لحاظ اجتماعی – سیاسی امکان‌پذیر نیست. با این حال متفکرانی چون هابرماس بر آنند که می توان به اصلاح کارکرد تبعیض‌‌آمیز مدارس در جوامع جدید پرداخت. برای انجام این کار او نظریه کنش ارتباطی را مطرح می‌کند. مقاله حاضر در واقع تلاشی است برای نشان دادن امکان بکارگیری نظریه کنش ارتباطی در اصلاح کارکردهای مدارس جدید.
متن کامل [PDF 209 kb]   (661 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb