دوره 1، شماره 9 - ( اسفند 1383 )                   جلد 1 شماره 9 صفحات 29-34 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 27882188

Cited 0 times in PubMed Central

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khademi A, Shemshadi A, Shaeeri M. Tolerance of Ambiguity and Second Language Proficiency. TLR. 2005; 1 (9) :29-34
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-226-fa.html
خادمی ابوالفضل، شمشادی آزیتا، شعیری محمدرضا. بررسی رابطه تحمل ابهام و توانش زبانی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1383; 1 (9) :29-34

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-226-fa.html


چکیده:   (8965 مشاهده)
هدف اساسی تحقیق حاضر بررسی رابطه بین تحمل ابهام و امتیاز زبان انگلیسی کنکور سراسری و نمرات درس زبان انگلیسی عمومی دانشجویان است‌. بدین‌خاطر 135 آزمودنی از بین دانشجویان دانشگاه شاهد که در نیمسال اول تحصیلی در کلاس‌های زبان انگلیسی عمومی شرکت داشته‌اند، مورد وارسی قرار گرفتند. نتایج به‌دست‌ آمده نشان داده است که بین تحمل ابهام با امتیاز زبان انگلیسی کنکور سراسری و نمرات زبان انگلیسی عمومی آزمودنی‌ها رابطه مثبت و معنا‌داری وجود دارد. همچنین یافته‌های رگرسیون چند متغیر‌ی بیانگر این نکته بوده‌اند که تحمل ابهام و امتیاز زبان انگلیسی کنکور سراسری در یک ترکیب خطی می‌تواند 61 درصد واریانس مربوط به نمرات زبان انگلیسی عمومی آزمودنی‌ها را پیش‌بینی‌ کنند. از سوی دیگر قابل اشاره است که میزان تحمل ابهام در گروه‌های مختلف بر حسب جنسیت، رشته تحصیلی و شاهد و غیرشاهد، تفاوت معناداری نداشته است.
واژه‌های کلیدی: تحمل ابهام، زبان دوم، توانش زبانی
متن کامل [PDF 202 kb]   (814 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb