دوره 1، شماره 15 - ( اسفند 1384 )                   جلد 1 شماره 15 صفحات 75-88 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 0

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Marjani B. A Study of Work and Education Theories with Emphasis on Foundation of Epistemology and Its Role in Vocational Education. TLR. 2006; 1 (15) :75-88
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-208-fa.html
مرجانی بهناز. بررسی نظریه‌های کار و تربیت با تأکید بر مبانی معرفت‌شناسی و تأثیر آن بر آموزش حرفه‌ای. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1384; 1 (15) :75-88

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-208-fa.html


چکیده:   (5077 مشاهده)

چگونگی ارتباط کار یا حرفه با آموزش و پرورش، منجر به ارائه دیدگاه‌هایی در تاریخ تعلیم و تربیت غرب و نیز جهت‌گیری‌هایی در نظام‌های آموزشی شده است؛ از جمله نظریه تربیت آزاد (لیبرال) که ارزش کار را در کسب فراغت برای فعالیت‌های عقلانی می‌داند و تعلیم و تربیت را به‌عنوان خود زندگی و نه صرفاً آماده‌سازی برای زندگی توصیف می‌کند؛ نظریه مارکسیسم که تمایل به ستایش و تمجید کار به خاطر خودش دارد وآموزش حرفه‌ای را بخش اساسی تعلیم و تربیت تلقی می‌کند و بالاخره عمل‌گرایی که کار را عامل رشد و تربیت عقلانی و اجتماعی می‌داند.این نوشتار که برگرفته از مطالعه‌ای اسنادی (کتابخانه ای) در زمینه کار و تربیت است، مبانی معرفت‌شناسی نظریه‌های مذکور و نقش آن‌ها در جهت‌گیری تربیت حرفه‌ای را مورد مطالعه قرار می‌دهد.

متن کامل [PDF 268 kb]   (672 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb