دوره 1، شماره 15 - ( اسفند 1384 )                   جلد 1 شماره 15 صفحات 63-74 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abedi A, Oreizy H, Sobhaninezhad M. Investigation of Primary School Teacher Familiarity with Learning Theories and Their Applications in Teaching Process . TLR. 2006; 1 (15) :63-74
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-207-fa.html
عابدی احمد، عریضی حمیدرضا، سبحانی‌نژاد مهدی. بررسی میزان آشنایی معلمان دوره ابتدایی شهر اصفهان با نظریه‌های یادگیری و نحوه به‌کارگیری آن‌ها در فرایند تدریس. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1384; 1 (15) :63-74

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-207-fa.html


چکیده:   (7941 مشاهده)

از جمله وظایف علم روان‌شناسی در حوزه پرورشی، بررسی، تحلیل و معرفی آن دسته از نظریه‌ها و قوانین یادگیری است که معلمان را در فرایند تدریس مدد خواهد رساند. پژوهش حاضر به بررسی میزان آشنایی معلمان دوره ابتدایی شهر اصفهان با نظریه‌های یادگیری و نحوه به‌کارگیری آن‌ها در فرایند تدریس پرداخته است. به همین منظور 170 نفر نمونه با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده از بین جامعه معلمان دوره ابتدایی آموزش و پرورش شهر اصفهان انتخاب شدند و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. بخشی از نتایج به‌دست آمده حاکی است که میزان معلومات و آگاهی معلمان دوره ابتدایی شهر اصفهان (گروه نمونه) از نظریه‌های یادگیری در سطح پایین‌تر از متوسط بوده است. به عبارت دیگر، میانگین نمره‌های معلمان از آزمون سنجش نظریه‌های یادگیری کم‌تر از 10 بوده، بیش‌ترین میانگین نمره‌ها مربوط به حوزه نظریه رفتارگرایی با 78/8 و کم‌ترین میانگین‌ها نیز مربوط به حوزه نظریه فراشناخت با 38/6 بوده است.

متن کامل [PDF 251 kb]   (904 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb