دوره 1، شماره 12 - ( شهريور 1384 )                   جلد 1 شماره 12 صفحات 29-38 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMID: 27833225
PMCID: PMC5052955

Cited 0 times in PubMed Central

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abedi A, Oreizy H, Sobhaninezhad M. Academic Achievement Motivation and Personality Traits. TLR. 2005; 1 (12) :29-38
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-187-fa.html
عابدی احمد، عریضی حمید رضا، سبحانی‌نژاد مهدی. بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی‌های شخصیتی آنان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1384; 1 (12) :29-38

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-187-fa.html


چکیده:   (13697 مشاهده)

 پژوهش حاضر تحت عنوان؛ بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی‌های شخصیتی آنان به‌دنبال تعیین رابطه و سهم نسبی انواع متغیرهای شخصیتی در تبیین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بوده است. به همین منظور180 نفر نمونه با روش طبقه‌ای متناسب با حجم و تصادفی ساده از بین جامعه دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. بخشی از نتایج به‌دست آمده حاکی از آن است که از بین عوامل شخصیتی مرتبط با انگیزش پیشرفت تحصیلی، سر سختی روان‌شناختی (28 درصد)، خود ـ اثربخشی (21 درصد)، ارزش‌های درون‌زاد (18 درصد)، منبع کنترل درونی (16 درصد) و عزت‌نفس (16 درصد)، تبیین‌کننده انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان بوده‌اند.

متن کامل [PDF 239 kb]   (1598 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb