دوره 1، شماره 12 - ( شهريور 1384 )                   جلد 1 شماره 12 صفحات 13-28 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Javaherizadeh N. Features and Skills associated with the Management of Time among Junior High School Principals. TLR. 2005; 1 (12) :13-28
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-184-fa.html
جواهری‌زاده ناصر. بررسی ویژگی‌ها و مهارت‌های مدیریت زمان در مدارس راهنمایی شهر تهران و مقایسه آن با وضع مطلوب. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1384; 1 (12) :13-28

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-184-fa.html


چکیده:   (5976 مشاهده)

در این پژوهش, بررسی ویژگی‌ها و مهارت‌های مدیریت زمان در مدیران مقطع راهنمایی نظام آموزش و پرورش و مقایسه آن با وضع مطلوب مد نظر قرار گرفته است. بدین‌منظور, نمونه‌ای مرکب از 177 مدیر مدرسه راهنمایی در مناطق مختلف شهر تهران با استفاده از سه ابزار بررسی اسناد و مدارک، مصاحبه, و پرسشنامه مورد مطالعه قرار گرفت و اطلاعات به‌دست آمده با استفاده از آزمون «تی» وابسته و تجزیه و تحلیل عاملی مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج به‌دست آمده حاکی است که ویژگی‌های مدیریت زمان که در پژوهش‌های دیگران مورد تأیید قرار گرفته با اندک تغییر در مدیریت مدارس راهنمایی نیز مورد تأیید است. همچنین بین وضع مطلوب و موجود مدیریت زمان, تفاوت معناداری وجود دارد. در پایان مقاله نیز پیشنهادهایی به منظور بهبود مدیریت زمان ارائه گردیده است.

واژه‌های کلیدی: مدیریت زمان، مدرسه راهنمایی
متن کامل [PDF 272 kb]   (694 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb