این مقاله هنوز انتشار نهایی نیافته و در نوبت انتشار است. لذا صرفا چکیده آن قابل دسترسی است.                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (68 مشاهده)

پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت عملکرد معلمان کلاس‌های چندپایه انجام شد. روش مورد استفاده روش تحقیق کیفی از نوع پدیدارشناسی بود. جمع‌آوری اطلاعات نیز با استفاده از مصاحبه باز (بدون ساختار) انجام شد و مصاحبه‌ها تا زمان رسیدن به اشباع اطلاعاتی ادامه یافت. شرکت‌کنندگان شامل معلمان و کارشناسان آموزش ابتدایی مسلط بر کلاس‌های چندپایه و مدرسان دانشگاه فرهنگیان با سابقه تدریس در کلاس‌های چندپایه استان چهارمحال و بختیاری بودند که مجموعاً 16 نفر را تشکیل می‌دادند. مصاحبه‌های انجام‌شده با استفاده از دستگاه ضبط صدا ضبط و سپس به‌منظور تجزیه‌وتحلیل بر روی کاغذ پیاده شدند. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با استفاده از تحلیل محتوا، انجام شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که عوامل مؤثر بر کیفیت عملکرد معلمان چندپایه به ترتیب اهمیت شامل نهاد تربیت‌معلم (دانشگاه فرهنگیان)؛ دوره‌ها و آموزش‌های ضمن خدمت (توسعه حرفه‌ای معلمان)؛ روش‌های تدریس و نظام ارزشیابی؛ و مواد آموزشی و محتوای درسی کلاس‌های چندپایه می‌باشد.
 

     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی پژوهش‌های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb