این مقاله هنوز انتشار نهایی نیافته و در نوبت انتشار است. لذا صرفا چکیده آن قابل دسترسی است.                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (1652 مشاهده)

هدف پژوهش، بررسی مقایسه ای باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانشجویان  دوره کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی و  پیام نور استان همدان بود. روش پژوهش حاضر پیمایشی – تطبیقی و از نوع کاربردی است.  جامعه مورد مطالعه، شامل تمامی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی و پیام نور استان همدان ( 5120 نفر) بود. برای گردآوری اطلاعات از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شد و پرسشنامه تهیه شده بین دانشجویان دانشگاه های دولتی استان همدان(150 نفر) ودانشجویان دانشگاه های  پیام نور استان (150 نفر) که جمعاً برابر 300 نفر بودند، توزیع گردید. ابزار مورد استفاده، شامل» پرسشنامه راهبردهای یادگیری خودتنظیمی (پنتریچ و دی گروت) با 47 عبارت و براساس مقیاس لیکرت،  بوده است. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی(آزمون تحلیل واریانس)  استفاده شد. تحلیل داده ها نشان داد که؛ بین باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی دانشجویان دانشگاه دولتی و پیام نور تفاوت معناداری وجود دارد و میزان میانگین باورهای انگیزشی (خودکارآمدی، جهت گیری هدف، اضطراب امتحان و ارزشگذاری درونی) و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی( شناختی و فراشناختی) در دانشجویان دانشگاه پیام نور بیشتر از دانشجویان دانشگاه های دولتی بوده است.

     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA code

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2018 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb