دوره 16، شماره 1 - ( بهار و تابستان 1398 )                   جلد 16 شماره 1 صفحات 31-40 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The effect of Corrective Feedback (Written and Verbal) teachers in the Formative Evaluation On the amount of Emotional Excitement (emotions related to learning and emotions related to the lesson) male students. TLR. 2019; 16 (1) :31-40
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1614-fa.html
یوسف‌وند مهدی، قدم‌پور عزت‌اله، ملکی سبحان، پادروند پیمان، رجبی هومن. اثریخشی بازخوردهای اصلاحی(کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابی‌های تکوینی بر میزان هیجانات تحصیلی(هیجانات مربوط به یادگیری و هیجانات مربوط به کلاس درس) دانش‌آموزان پسر. پژوهش‌های آموزش و یادگیری. 1398; 16 (1) :31-40

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1614-fa.html


چکیده:   (980 مشاهده)

 نظام تعلیم و تربیت نیز همانند سایر نظام‌ها دارای اصول و ویژگی‌های خاص خود است. یکی از ویژگی‌های اساسی و لاینفک آن ارزشیابی و ارائه بازخوردهای سودمند است، که به واسطه آن می‌توان به تعیین اهداف مهم آموزش و از آن جمله، بررسی نیازهای مهم در رابطه با زبان‌آموزی پرداخت. هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی بازخوردهای اصلاحی (کتبی و کلامی) معلمان در ارزشیابی‌های تکوینی بر میزان هیجانات تحصیلی (هیجانات یادگیری و هیجانات درس) دانش‌آموزان پسر پایه هشتم متوسطه اول شهر خرم‌آباد بود. روش پژوهش: این پژوهش به صـورت نیمه‌تجربی بود که در آن از طرح پیش‌آزمون – پس‌آزمون با گروه کنترل استفاده شد. نمونه پژوهش 40 آزمودنی بود که به روش تصادفی خوشه‌ای چند مرحله‌ای انتخاب و به صورت تصادفی در گروه‌های آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه پرسش‌نامه هیجانات تحصیلی پکران و همکاران (2005) استفاده شد. داده‌ها با روش تحلیل کواریانس تک‌متغیری و چندمتغیری تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحلیل کوواریانس تفاوت معنی‌داری بین دو گروه نشان داد. بنابراین می‌توان گفت که ارائه بازخوردهای کتبی و کلامی مبتنی بر مدل باتلر و وین می‌تواند موثر باشد و در صورتی که معلمان بعد از ارزشیابی‌های تکوینی از این مدل برای ارائه بازخورد استفاده کنند، می‌توانند سطح هیجانات تحصیلی دانش‌آموزان را به طرز معنی‌داری افزایش دهند.

     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی پژوهش‌های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb