دوره 15، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1397 )                   دوره15 شماره 2 صفحات 27-36 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Effect used multimedia with worked examples on learning and Retention in a mathematic course. TLR. 2019; 15 (2) :27-36
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1471-fa.html
خزائی آذر، خزائی ثریا، زمانیان عیسی. تاثیر مثال آموزشی حل‌شده در محیط چندرسانه‌ای بر یادگیری و یادداری درس ریاضی پایه پنجم ابتدایی. پژوهش‌های آموزش و یادگیری. 1397; 15 (2) :27-36

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1471-fa.html


چکیده:   (2627 مشاهده)

چندرسانه‌ای ها در سال های اخیر، پیشرفت فزاینده‌ای در یادگیری ایجاد کرده و به عنوان سبکی از آموزش، پذیرفته شده اند. مراعات اصول در تولید چند رسانه ای، حائز اهمیت بوده و از جمله آن ها، می توان به استفاده از مثال آموزشی اشاره کرد. مثال‌ آموزشی در تدریس به صور مختلف برای تسهیل یادگیری ویادداری، مورد استفاده قرار می‌گیرد. پژوهش حاضر به کمک روش آزمایشی و با استفاده از طرح ؛ پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه کنترل، تاثیر مذکور را بررسی نموده است. نمونه‌ آماری به تعداد 30 نفر انتخاب و به‌ طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه، قرار گرفتند. ابزار مورداستفاده، چندرسانه‌ای آموزشی محقق ساخته با پایایی متناسب در دو حوزه؛ یادگیری (پایایی 0.78) و یادداری (پایایی 0.80) بوده است. تحلیل داده‌ها به کمک آزمون های؛ کوواریانس و تی همبسته، انجام شد. یافته‌ها مبین تفاوت معنادار میانگین گروه آموزش دیده با استفاده از چندرسانه‌ای مثال آموزشی در یادگیری(17.20) در مقابل میانگین گروه سنتی (14) بوده است(0.004=P).

متن کامل [PDF 684 kb]   (134 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی پژوهش‌های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb