دوره 14، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1396 )                   دوره14 شماره 2 صفحات 93-107 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

barkhordari M, bakhtiyar nasrabadi H A, heydari M H, neyestani M R. A Study on the Importance of Utilizing Art-Based Curriculum in Teaching Peace to Learners. TLR. 2018; 14 (2) :93-107
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1397-fa.html
برخورداری مهین، بختیار نصرآبادی حسنعلی، حیدری محمدحسین، نیستانی محمدرضا. واکاوی نقش آموزش هنر در تحقق اهداف برنامه درسی صلح‌محور. پژوهش‌های آموزش و یادگیری. 1396; 14 (2) :93-107

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1397-fa.html


چکیده:   (3929 مشاهده)

هدف پژوهش، بررسی واکاوانه نقش آموزش هنر در تحقق برنامه درسی صلح‌محور است. آموزش هنر از مهم ترین بخش‌های برنامه درسی است که به طور مستقیم و غیر مستقیم بر پرورش آموزه‏های انسان‌دوستانه و صلح‌جویانه فراگیران به خصوص در دوران کودکی، اثرگذار است. با استفاده از روش تحلیل محتوای کیفی به بررسی هنر و آموزش آن و چگونگی تعامل بین هنر و پرورش فضیلت اخلاقی صلح در برنامه‏های درسی، پرداخته‌ شده‌ است. کلاس های درس هنر بستری است که  با ایجاد فضای غیررسمی و دوستانه همراه با ارج نهادن به تفاوت‌ها به ایجاد و توسعه نگرش صلح‌طلبانه کودکان یاری می‌رساند. محتوای درس هنر و تعامل بین فراگیران، می تواند در تحقق خصایصی چون؛ مدارا ، مهربانی و مشارکت موثر باشد.  نتایج پژوهش حاکی از آن است که کلاس درس هنر می‌تواند در فضای مشارکتی، گفتگومحور و نقادانه به اهداف آموزش صلح از جمله؛ مردم‌سالاری، برابری، احترام به همنوع ، هماهنگی در شخصیت و اعتدال رفتاری فراگیران، کمک دهد.
 

واژه‌های کلیدی: هنر، آموزش هنر، برنامه درسی، صلح
متن کامل [PDF 1013 kb]   (80 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی پژوهش‌های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb