دوره 1، شماره 21 - ( اسفند 1385 )                   جلد 1 شماره 21 صفحات 64-76 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 0

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sajjadi S, Asadi H. A Critical Analysis of Method and Content of Pluralistic Religious Education. TLR. 2007; 1 (21) :64-76
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-137-fa.html
سجادی سید مهدی، اسدی حسن. تبیین، تحلیل و نقد روش‌ها و محتوای تربیت دینی کثرت‌گرا (پلورالیستی). پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1385; 1 (21) :64-76

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-137-fa.html


چکیده:   (5632 مشاهده)
تکثر و تنوع دینی و مذهبی در دنیای امروز واقعیتی مسلم است و این تکثر تا به امروز منشأ مجادلات و مناقشات بسیار شده است. به‌طور کلی در زمینه تبیین و تفسیر تنوع و تکثر ادیان، سه دیدگاه عمده وجود دارد: دیدگاه انحصارگرایی، دیدگاه شمولگرایی و دیدگاه تکثرگرایی. از این میان، دیدگاه تکثرگرایی دینی، دیدگاه جدیدی است که در عرصه معرفت دینی پیدا شده و چندی است در کشور ما نیز مطرح گردیده و موافقان و مخالفان جدی نیز دارد. تربیت دینی و معنوی بشر و نقش آن در حیات دنیوی و اخروی در کشور ما از اهمیت و حساسیت دوچندان بر خوردار است. این مقاله با عنوان تبیین،تحلیل و نقد تربیت دینی تکثرگرا که روش‌ها و محتوای تربیت دینی مطلوبِ تکثرگرایی دینی را نشان می‌دهد،تربیت دینی کثرت‌گرا را از حیث نظری و عملی مورد بررسی و نقد قرارمی دهد. این تحقیق به این نتیجه رسیده است که روش‌ها و محتوای مطلوب تعلیم و تربیت دینی تکثرگرا دارای اشکالات نظری و عملی جدی است که باید مورد توجه برنامه‌ریزان تعلیم و تربیت قرار گیرد.
متن کامل [PDF 169 kb]   (916 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb