دوره 15، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1397 )                   دوره15 شماره 2 صفحات 63-72 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mahmoudi N, piri M, mesrabadi J. Effectiveness of Jigsaw teaching method on cognitive, emotional, academic and social-emotional adjustment. TLR. 2019; 15 (2) :63-72
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1357-fa.html
محمودی نوشین، پیری موسی، مصرآبادی جواد. تعیین اثربخشی آموزش به روش جیگ‌ساو بر شاخص‌های شناختی، عاطفی و سازگاری عاطفی - اجتماعی دانش‌آموزان دختر در درس ریاضی. پژوهش‌های آموزش و یادگیری. 1397; 15 (2) :63-72

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1357-fa.html


چکیده:   (3750 مشاهده)

هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی آموزش به روش جیگ‌ساو بر شاخص‌های؛ شناختی، عاطفی و سازگاری عاطفی - اجتماعی دانش‌آموزان دختر در درس ریاضی بوده است. روش پژوهش از نوع شبه آزمایشی بود که در اجرای آن از طرح چهارگروهی ناهمسان با پیش‌آزمون و پس‌آزمون و دو گروه کنترل و دو گروه آزمایش استفاده شد. شرکت‌کنندگان پژوهش شامل 99 نفر از دانش‌آموزان دختر پایه‌ی ششم ابتدایی بودند که به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب و به طور تصادفی در هر یک از گروه‌های آزمایش و گواه، قرار گرفتند. پرسشنامه‌های تجدیدنظر شده سنجش نگرش نسبت به مدرسه، سازگاری عاطفی - اجتماعی و آزمون پیشرفت تحصیلی محقق‌ساخته به روش گروهی توسط آزمودنی‌ها، تکمیل شد. آزمودنی‌های گروه آزمایش به مدت ده جلسه آموزش به روش جیگ‌ساو را دریافت کردند. گروه کنترل نیز همزمان به برنامه‌های عادی کلاسی خود، ادامه دادند. یافته‌ها نشان داد؛ آموزش به روش جیگ‌ساو در مقایسه با آموزش مرسوم، تاثیر مثبت بیشتری بر پیشرفت تحصیلی، سازگاری عاطفی - اجتماعی و برخی از شاخص‌های عاطفی تحصیلی دارد. آموزش به روش جیگ‌ساو به پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان در درس ریاضی، کمک داده است. پژوهش حاضر برای معلمان درس ریاضی ملاحظاتی دارد که می‌توانند از این راهبرد برای بهبود تدریس درس ریاضی، استفاده کنند.
 

متن کامل [PDF 669 kb]   (111 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی پژوهش‌های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb