Derikvandi H, Jafari E, Abedi M. A Study of Psychological, Social and Economic Factors Affecting Happiness in Middle- Schools Based on Principals’ and Educators’ Viewpoints. TLR. 2007; 1 (21) :15-24
URL:
http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-134-fa.html
دریکوندی هدایتالله، میرشاهجعفری ابراهیم، عابدی محمدرضا. بررسی عوامل روانشناختی، اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر شادمانی دانشآموزان از نظر مدیران و مربیان پرورشی. پژوهشهای آموزش و یادگیری. 1385; 1 (21) :15-24
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-134-fa.html
چکیده: (13823 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش، بررسی عوامل مؤثر بر شادمانی دانشآموزان مدارس راهنمایی پسرانه شهر اصفهان از نظر مدیران و مربیان پرورشی بود. به منظور محدود کردن مسأله، صرفاً عوامل روانشناختی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. برای دستیابی به هدف پژوهش از بین مدیران و مربیان پرورشی شهر اصفهان تعداد 88 مدیر و 86 مربی پرروشی به روش نمونهگیری خوشهایِ چند مرحلهایِ تصادفی انتخاب شدند و با پرسشنامه محقق ساخته، عوامل مذکور مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج مطالعه نشان داد مدیران و مربیان پرورشی هر سه عامل روانشناختی، اجتماعی و اقتصادی را در شادمانی دانشآموزان مؤثر میدانند و بین میزان تحصیلات و سابقه خدمت آنان و نظرشان در مورد تأثیر عوامل سهگانه فوق در شادمانی دانشآموزان، رابطه معناداری وجود ندارد.