دوره 1، شماره 21 - ( اسفند 1385 )                   جلد 1 شماره 21 صفحات 55-62 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 0

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khayyer M, Ostovar S. A Study of the Relationship between Thinking Style and some of the Socioeconomic Indices with the Academic Achievement among Primary School Students. TLR. 2007; 1 (21) :55-62
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-133-fa.html
خیر محمد، استوار صغری. بررسی رابطه سبک‌های تفکر و برخی شاخص‌های طبقه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی . پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1385; 1 (21) :55-62

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-133-fa.html


چکیده:   (6771 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه بین سبک‌های تفکر و برخی شاخص‌های طبقه اجتماعی با پیشرفت تحصیلی در گروهی از کودکان بود. بدین‌منظور, تعداد 102 دانش‌آموز (48 دختر و 54 پسر) از کلاس‌های چهارم و پنجم دبستان انتخاب شدند و معلمین، پرسشنامه سبک‌های تفکر (TSI, اقتباس از استرنبرگ و واگنر 1992) را برای کودکان تکمیل کردند و از معدل آنان به عنوان ملاک پیشرفت تحصیلی استفاده گردید. یافته‌ها نشان داد که از بین پنج متغیر مستقل تحقیق در درجه اول، سبک‌های تفکر لیبرال و سپس تحصیلات مادر و شغل پدر بهترین پیش‌بینی‌کننده پیشرفت تحصیلی کودکان است.
متن کامل [PDF 155 kb]   (1107 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb