دوره 13، شماره 1 - ( بهار و تابستان 1395 )                   جلد 13 شماره 1 صفحات 89-103 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 0

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

farmahini farahani M. The study of effects the best hijab in Shahed univeresity (from the perspective of students, their families and faculty members). TLR. 2016; 13 (1) :89-103
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1152-fa.html
فرمهینی فراهانی محسن. بررسی آثار رعایت حجاب برتر در دانشگاه شاهد از دید دانشجویان، خانواده آنان و اعضای هیات علمی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1395; 13 (1) :89-103

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1152-fa.html


چکیده:   (837 مشاهده)

پژوهش حاضر به بررسی آثار رعایت حجاب برتر در دانشگاه شاهد از دید دانشجویان، خانواده آنان و اعضای هیات علمی، پرداخته شده است روش تحقیق از نظر هدف جزو تحقیقات کاربردی و از نظر روش تحقیقی توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه شاهد و والدین آنها و همچنین کلیه اعضای هیأت علمی در سطح دانشگاه شاهد می‌باشد. در این تحقیق برای جمع‌آوری داده‌ها از سه پرسشنامه دانشجویان، والدین و اعضای هیأت علمی استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است آثار فردی، اجتماعی و علمی - آموزشی (تحصیلی) الزام در رعایت حجاب برتر در دانشگاه شاهد، در حد زیاد می‌باشد. بررسی نتایج به دست آمده در خصوص بررسی دیدگاه دانشجویان در خصوص عوامل موثر در عدم رعایت حجاب برتر حاکی از آن است که: تأثیر عواملی همچون «ضعف ایمان و حیا»، «زیبایی طلبی»، «تعلیم و تربیت نادرست» ، «همنوایی با جامعه» ، «ابراز شخصیت»، «تأثیر دوستان»، «تهاجم فرهنگی»، «اهمیت به مُدگرایی در جامعه و تبعیت از الگوهای ناهنجار»، «جلب توجه دیگران (نیاز به دیده شدن - تمایز یابی- خود نمایی)» ، «ترویج بی حجابی در رسانه‌ها (به ویژه تلویزیون و سینما)» در عدم رعایت حجاب برتر در حد زیاد و تأثیر عواملی همچون «دشواری شرایط ازدواج» و «عدم اگاهی از احکام پوشش و مسئله حجاب» در عدم رعایت حجاب برتر در حد متوسط می‌باشد.

متن کامل [PDF 968 kb]   (133 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb