دوره 1، شماره 24 - ( شهریور 1386 )                   جلد 1 شماره 24 صفحات 81-96 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sobhaninejad M, Jafari Harandi R, Elieen H. An Evaluation of the Performance of Middle School Students' Councils in attracting Students to Cooperation Committees. TLR. 2007; 1 (24) :81-96
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-115-fa.html
سبحانی‌نژاد مهدی، جعفری‌هرندی رضا، علیین حمید. ارزیابی عملکرد شوراهای دانش‌آموزی مدارس راهنمایی در جذب دانش‌آموزان به کمیته‌های مشارکتی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1386; 1 (24) :81-96

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-115-fa.html


چکیده:   (12039 مشاهده)
در پژوهش حاضر، عملکرد شوراهای دانش‌آموزی مدارس راهنمایی شهر اصفهان در جذب دانش‌آموزان به هشت دسته کمیته‌های مشارکتی آن شوراها، مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است.روش پژوهش توصیفی مشاهده‌ای و نمونه پژوهش نیز، شامل؛30 مدرسه راهنمایی شهر اصفهان بوده که با روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم و تصادفی ساده انتخاب شده‌اند. ابزار پژوهش چک‌لیست مشاهده عملکرد کمیته‌های شوراهای دانش‌آموزی مدارس بوده است. داده‌های حا صل به دو شیوه توصیفی و استنباطی تحلیل آماری شده‌اند. عمده‌ترین یافته‌های پژوهش نشان داد: 1- میزان مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های مشارکتی کمیته سیاسی و اجتماعی، در حد کم؛کمیته‌های علمی و آموزشی؛ تعاون، امداد و بهداشت در حد متوسط و کمیته‌های فرهنگی و مذهبی؛ ورزشی؛ اداری و مالی و انضباطی در حد زیاد بوده است. به علاوه، میانگین میزان مشارکت دانش‌آموزان در کمیته تبلیغات و مراسم در حد خیلی زیاد بوده است. 2- تحلیل‌های استنباطی، مبین میزان مشارکت مؤثر و معنادار دانش‌آموزان در کمیته‌های فرهنگی و مذهبی؛ ورزشی، تبلیغات و مراسم و انضباطی (بالاتر از حد متوسط) و همچنین، عدم مشارکت مؤثر و معنادار آنان در کمیته‌های علمی و آموزشی؛ سیاسی و اجتماعی؛ اداری و مالی و تعاون امداد و بهداشت (کم‌تر از حد متوسط) بوده است. 3- تحلیل‌های استنباطی دیگر، مبین برتری معنادار در میزان مشارکت دانش‌آموزان در کمیته تبلیغات و مراسم بر حسب متغیرهای؛ نوع مدرسه (دخترانه)، سابقه خدمت مدیر (بالاتر از پنج سال)، جنسیت مدیر (زن)، جنسیت نماینده مدیر (زن) و نوع نماینده مدیر در شورای دانش‌آموزی (مربی پرورشی)، در کمیته تعاون، امداد و بهداشت برحسب متغیر جنس نماینده مدیر در شورا (زن) و در کمیته انضباطی بر حسب متغیرهای سابقه خدمت مدیر (بالاتر ازپنج سال) و جنسیت مدیر (زن) بوده است.
متن کامل [PDF 293 kb]   (699 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb