دوره 13، شماره 1 - ( بهار و تابستان 1395 )                   جلد 13 شماره 1 صفحات 21-36 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mostafavi Z S, kamal kharazi S A N, narenji thani F. Investigation level the Students' Interactions with Others and their in E-Learning Environment : The Case of Mehr-Alborz University. TLR. 2016; 13 (1) :21-36
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1144-fa.html
مصطفوی زینب‌السادات، کمال خرازی سید علینقی، نارنجی ثانی فاطمه. بررسی میزان تعامل دانشجویان در محیط یادگیری الکترونیکی (مورد مطالعه؛ مؤسسه آموزش عالی مهر البرز). پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1395; 13 (1) :21-36

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1144-fa.html


چکیده:   (1506 مشاهده)

پژوهش حاضر به بررسی میزان تعامل فراگیران با (فراگیران- محتوی آموزشی- مدرس- دستیار آموزشی) در محیط یادگیری الکترونیکی آموزش عالی، می‌پردازد. پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر گرد آوری داده‌ها در حیطه پژوهش‌های توصیفی پیمایشی بوده است. جامعه آماری، کلیه دانشجویان مؤسسه آموزش عالی مهر البرز (نخستین نهاد آموز ش عالی در حوزه‌ی آموزش الکترونیکی در ایران) در سال تحصیلی 94-93 و نمونه آماری نیز شامل 256 نفر که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه‌ای نسبی، انتخاب شده‌اند. جهت گردآوری داده‌ها، از پرسشنامه محقق ساخته با ضریب آلفای کرونباخ 90/0 استفاده گردید برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از آزمون‌هایی؛ یومن ویتنی و فریدمن استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد؛ میزان تعامل دانشجویان در همه ابعاد تعامل در سطح نسبتاً مطلوب قرار دارد. نتایج آزمون فریدمن حاکی از آن است که بین میانگین‌های رتبه ای تفاوت معنی دار وجود دارد و تعامل دانشجویان با 1- دستیاران آموزشی 2-محتوای آموزشی 3- استاد و 4- دانشجویان، به ترتیب دارای بیشترین تا کمترین رتبه است. نتایج آزمون یومن ویتنی حاکی از آن بود که بین میزان تعامل دانشجویان با دیگر مؤلفه های تعامل در دو گروه فنی مهندسی و مدیریت، تفاوت معنادار وجود دارد و دانشجویان گروه آموزشی مدیریت دارای سطح بالاتری از تعامل در تمامی ابعاد هستند.

متن کامل [PDF 1047 kb]   (196 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb