دوره 14، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1396 )                   جلد 14 شماره 2 صفحات 39-53 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khazaie S, Mashhadi A. An Investigation into the Impact of Grafting M-game onto the Blended Module of L2 Pedagogy. TLR. 2018; 14 (2) :39-53
URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1061-fa.html
خزایی سعید، مشهدی امیر، فرهادی احمد. بررسی تأثیر چیدمان گروه‌ها و بار شناختی بر آموزش زبان انگلیسی از طریق پودمان ترکیبی مشتمل بر بازی به فراگیران ایرانی. پژوهش‌های آموزش و یادگیری. 1396; 14 (2) :39-53

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1061-fa.html


چکیده:   (3548 مشاهده)

زبان به‌عنوان ابزار ارتباطی بین جوامع و از جمله محرک‌های اصلی رشد و توسعه فنآوری‌های ارتباطی در حوزه آموزش و یادگیری است. در این بین جایگاه ویژه برخی عوامل فرازبانی نظیر؛ مؤلفه‌های اجتماعی و شناختی را نباید نادیده گرفت. پژوهش با کاربرد بازی مشارکتی "خانه‌بازی" در پودمان ترکیبی یاددهی - یادگیری واژگان زبان انگلیسی به ‌عنوان زبان رابط بین‌المللی و با هدف بررسی تأثیر چیدمان گروه‌ها بر بارشناختی و در نتیجه عملکرد فراگیران ایرانی در یادگیری واژگان، انجام شده است. نمونه ای مشتمل بر150 نفر از دانشجویان پسر و دختر رشته های مهندسی دانشگاه صنعتی اصفهان از طریق آزمون بسندگی برچسب انگلیسی، همگون‌سازی شدند تا محتوای کتاب انگلیسی برای دانشجویان فنی و مهندسی را در 36 جلسه ترکیبی، فراگیرند. با ثبت عملکرد لحظه‌ای فراگیران در کلاس و در زمین خانه‌بازی مجازی، پیکره‌ای زبانی شامل واژگانی که فراگیران مورد استفاده قرار دادند، شکل گرفت همچنین با عرضه‌ی پرسشنامه پیامکی (قبل از اجرای پژوهش) و مصاحبه شفاهی متمرکز (بعد از پایان پژوهش)، ساز و کار لازم برای هدایت پژوهش در چارچوب طرح مثلثی، فراهم شد. تحلیل داده‌ها از تأثیر معنادار چیدمان بر کاهش یا افزایش میزان بارشناختی و در نتیجه توان فراگیران در یادگیری واژگان انگلیسی، خبر می‌داد به‌علاوه بررسی عملکرد فراگیران، نگرش آن‌ها به کاربرد بازی و نوع چیدمان و نیز تحلیل پیکره‌های زبانی حاصل از انجام پژوهش از همگرایی نتایج به‌دست آمده، سخن می‌گفت. نتایج حاصل از انجام پژوهش می‌تواند مقدمه‌ای برای کاربرد بازی‌های آموزشی و پیکره‌های زبانی در یاددهی - یادگیری مهارت‌های زبانی به‌واسطه، فنآوری باشد.
 

متن کامل [PDF 971 kb]   (19 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی پژوهش‌های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb