دوره 2، شماره 3 - ( پاییز و زمستان 1392 )                   جلد 2 شماره 3 صفحات 379-388 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 28024305

Cited 0 times in PubMed Central

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

زارعی‌محمودآبادی حسن، سلطانی‌علی‌آباد مجتبی، امیرجان ساره. اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی به شیوه گروهی بر میزان خودمتمایز‌سازی پسران نوجوان دبیرستانی. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1392; 2 (3) :379-388

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1013-fa.html


چکیده:   (2115 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی به شیوه گروهی بر میزان خودمتمایزسازی پسران نوجوان دبیرستانی شهر تهران بود. جامعه آماری مورد مطالعه، نوجوانان پسر دبیرستان‌های منطقه سه تهران بود که با استفاده از روش تصادفی، تعداد 30 دانش‌آموز انتخاب‌شدند و در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گروه کنترل (15 دانش‌آموز) قرار‌گرفتند. گروه آزمایش به‌مدت سه ماه، تحت سیزده جلسه آموزش مهارت‌های ارتباطی به‌صورت گروهی قرار‌گرفتند. درنهایت از هر دو گروه پس‌آزمون به‌عمل‌آمد. ابزار این پژوهش، پرسش‌نامه خودمتمایز‌سازی (DSI) بود. نتایج آزمون تحلیل کوواریانس و t وابسته نشان‌داد که آموزش مهارت‌های ارتباطی به‌صورت گروهی، باعث افزایش خود متمایز‌سازی در نوجوانان شده‌است.
متن کامل [PDF 206 kb]   (454 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb