دوره 2، شماره 3 - ( پاییز و زمستان 1392 )                   جلد 2 شماره 3 صفحات 243-256 | برگشت به فهرست نسخه ها



PMCID: 28024305

Cited 0 times in PubMed Central

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

شیروانی کامران. ارزیابی تطبیقی کتب درسی زبان انگلیسی دوره‌ دبیرستان با آموزشگاه‌های آزاد از دید معلمان. پژوهش های آموزش و یادگیری (دانشور رفتار). 1392; 2 (3) :243-256

URL: http://tlr.shahed.ac.ir/article-1-1007-fa.html


چکیده:   (1506 مشاهده)
با توجه به جایگاه کتاب درسی در نظام‌ آموزشی و نیز کلاس‌های آموزش زبان خارج از نظام رسمی (آموزشگاه‌های آزاد)، ارزیابی این کتب، اهمیتی بسزا دارد. هدف پژوهش حاضر، ارزیابی تطبیقی کتب درسی زبان انگلیسی دوره متوسطه با کتب درسی آموزشگاه‌های آزاد از نظر معلمان، بوده‌است. داده‌های پژوهش از پرسش‌نامه‌ نظرخواهی 25 پرسشی از نمونه 59 نفری از معلمانی که تجربه‌ تدریس هر دو کتاب را داشته‌اند، به‌دست‌آمده‌است. هریک از معلمان، دو پرسش‌نامه‌ یکسان را برای؛ کتب دوره متوسطه و نیز برای کتب آموزشگاه‌های آزاد، تکمیل‌کردند. داده‌های به‌دست‌آمده برای مقایسه میزان توجه به قالب‌بندی، تمرین و فعالیت‌ها، مهارت‌های زبانی، نوع و محتوای زبانی و موضوع و محتوا در تدوین این دو دسته کتب آموزش زبان انگلیسی، تحلیل‌شد. نتایج نشان‌دادند که کتب دبیرستان در مقایسه با کتب آموزشگاه‌های آزاد از نظر قالب‌بندی در وضعیتی مطلوب‌تر قرار‌دارند و از نظر موضوع و محتوا، تفاوت معناداری بین این دو دسته کتب، مشاهده‌نشد؛ به‌علاوه، نتایج نشان‌دادند که از نظر معلمان زبان انگلیسی، کتب آموزشگاه‌های آزاد از ‌لحاظ توجه به مهارت‌های زبانی، نوع و محتوای زبانی و تمرین‌ها و فعالیت‌ها، در سطحی مطلوب‌تر قرار‌دارند.
متن کامل [PDF 248 kb]   (1406 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي |

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های آموزش و یادگیری می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Traning & Learning Researches

Designed & Developed by : Yektaweb