TY - JOUR ID - 2145 TI - بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی‌های شخصیتی آنان JO - پژوهش‌های آموزش و یادگیری JA - TLR LA - fa SN - 2345-2196 AU - عابدی, احمد AU - عریضی, حمید رضا AU - سبحانی‌نژاد, مهدی AD - Y1 - 2005 PY - 2005 VL - 3 IS - 1 SP - 29 EP - 38 KW - انگیزش پیشرفت تحصیلی KW - ویژگی‌های شخصیتی KW - دوره متوسطه KW - دانش‌آموزان DO - N2 -  پژوهش حاضر تحت عنوان؛ بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی‌های شخصیتی آنان به‌دنبال تعیین رابطه و سهم نسبی انواع متغیرهای شخصیتی در تبیین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بوده است. به همین منظور180 نفر نمونه با روش طبقه‌ای متناسب با حجم و تصادفی ساده از بین جامعه دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. بخشی از نتایج به‌دست آمده حاکی از آن است که از بین عوامل شخصیتی مرتبط با انگیزش پیشرفت تحصیلی، سر سختی روان‌شناختی (28 درصد)، خود ـ اثربخشی (21 درصد)، ارزش‌های درون‌زاد (18 درصد)، منبع کنترل درونی (16 درصد) و عزت‌نفس (16 درصد)، تبیین‌کننده انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان بوده‌اند. UR - https://tlr.shahed.ac.ir/article_2145.html L1 - https://tlr.shahed.ac.ir/article_2145_5cd9abfdccc73f69383579dd3f24a78b.pdf ER -