TY - JOUR ID - 2118 TI - بررسی عوامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر شادمانی دانش‌آموزان از نظر مدیران و مربیان پرورشی JO - پژوهش‌های آموزش و یادگیری JA - TLR LA - fa SN - 2345-2196 AU - دریکوندی, هدایت‌الله AU - میرشاه‌جعفری, ابراهیم AU - عابدی, محمدرضا AD - Y1 - 2007 PY - 2007 VL - 4 IS - 2 SP - 15 EP - 24 KW - شادمانی KW - عوامل روان‌شناختی KW - عوامل اجتماعی KW - عوامل اقتصادی KW - دانش‌آموزان پسر KW - اصفهان DO - N2 - هدف اصلی این پژوهش، بررسی عوامل مؤثر بر شادمانی دانش‌آموزان مدارس راهنمایی پسرانه شهر اصفهان از نظر مدیران و مربیان پرورشی بود. به منظور محدود کردن مسأله، صرفاً عوامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. برای دستیابی به هدف پژوهش از بین مدیران و مربیان پرورشی شهر اصفهان تعداد 88 مدیر و 86 مربی پرروشی به روش نمونه‌گیری خوشه‌ایِ چند مرحله‌ایِ تصادفی انتخاب شدند و با پرسشنامه محقق ساخته، عوامل مذکور مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج مطالعه نشان داد مدیران و مربیان پرورشی هر سه عامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی را در شادمانی دانش‌آموزان مؤثر می‌دانند و بین میزان تحصیلات و سابقه خدمت آنان و نظرشان در مورد تأثیر عوامل سه‌گانه فوق در شادمانی دانش‌آموزان، رابطه معناداری وجود ندارد. UR - https://tlr.shahed.ac.ir/article_2118.html L1 - https://tlr.shahed.ac.ir/article_2118_b343fd0b69bafb3b822189b309073ecb.pdf ER -