%0 Journal Article %T اثربخشی تلفیق راهبردها و پیام‌های کنترل ارادی با طراحی انگیزشیِ آموزش الکترونیکی بر بارِشناختی و ابعاد کنترل ارادی دانشجویان (پژوهش آمیخته) %J پژوهش‌های آموزش و یادگیری %I دانشگاه شاهد %Z 2345-2196 %A زندی, طالب %A حاتمی, جواد %A فردانش, هاشم %A طلایی, ابراهیم %D 2019 %\ 09/23/2019 %V 16 %N 2 %P 41-56 %! اثربخشی تلفیق راهبردها و پیام‌های کنترل ارادی با طراحی انگیزشیِ آموزش الکترونیکی بر بارِشناختی و ابعاد کنترل ارادی دانشجویان (پژوهش آمیخته) %K طراحی انگیزشی %K طراحی کنترل ارادی %K آموزش الکترونیکی %K بار شناختی %R 10.22070/tlr.2019.3312 %X پژوهش حاضر با هدف تلفیق راهبردها و پیام‌های کنترل ارادی با طراحی انگیزشیِ آموزش الکترونیکی و بررسی اثربخشی آن بر بارِشناختی و ابعاد کنترل ارادی دانشجویان، انجام شد. برای نیل به هدف، پژوهش آمیخته از نوع طرح مثلث‌سازی همگرا مورد استفاده قرار گرفت. جامعه آماری پژوهش، دانشجو - معلمان پردیس شهید مدرس دانشگاه فرهنگیان کردستان، بودند. در بخش کمّی ابتدا از طریق نمونه‌گیری در دسترس، تعداد سه کلاس با حجم 85 نفر انتخاب و سپس به طور تصادفی و در یک طرح نیمه‌آزمایشی، یک کلاس به گروه آزمایش و دو کلاس به گروه کنترل، اختصاص یافت. در بخش کیفی با استفاده از نمونه‌گیری هدفمند، تعداد نه نفر دانشجو - معلم انتخاب و با آنها مصاحبه شد. ابزار گردآوری داده‌ در بخش کمّی، پرسشنامه سنجش بارِشناختی و پرسشنامه سنجش کنترل ارادی و در بخش کیفی، فرم مصاحبه نیمه‌ساختاریافته بود. تحلیل داده‌های کمّی با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس در نرم‌افزار «اس. پی. اس. اس.» نسخه 21، و تحلیل داده‌های کیفی با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی مبتنی بر کُدگذاری باز، انجام شد. یافته‌های پژوهش حاکی از اثربخشی تلفیق راهبردها و پیام‌های کنترل ارادی با طراحی انگیزشی بر روی بارِشناختی و تمامی ابعاد کنترل ارادی، دانشجویان بود. %U https://tlr.shahed.ac.ir/article_3312_835b91a757440bdd861a2a80e615b2af.pdf