%0 Journal Article %T بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی‌های شخصیتی آنان %J پژوهش‌های آموزش و یادگیری %I دانشگاه شاهد %Z 2345-2196 %A عابدی, احمد %A عریضی, حمید رضا %A سبحانی‌نژاد, مهدی %D 2005 %\ 08/23/2005 %V 3 %N 1 %P 29-38 %! بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی‌های شخصیتی آنان %K انگیزش پیشرفت تحصیلی %K ویژگی‌های شخصیتی %K دوره متوسطه %K دانش‌آموزان %R %X  پژوهش حاضر تحت عنوان؛ بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با ویژگی‌های شخصیتی آنان به‌دنبال تعیین رابطه و سهم نسبی انواع متغیرهای شخصیتی در تبیین انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان بوده است. به همین منظور180 نفر نمونه با روش طبقه‌ای متناسب با حجم و تصادفی ساده از بین جامعه دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. بخشی از نتایج به‌دست آمده حاکی از آن است که از بین عوامل شخصیتی مرتبط با انگیزش پیشرفت تحصیلی، سر سختی روان‌شناختی (28 درصد)، خود ـ اثربخشی (21 درصد)، ارزش‌های درون‌زاد (18 درصد)، منبع کنترل درونی (16 درصد) و عزت‌نفس (16 درصد)، تبیین‌کننده انگیزش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان بوده‌اند. %U https://tlr.shahed.ac.ir/article_2145_5cd9abfdccc73f69383579dd3f24a78b.pdf