%0 Journal Article %T بررسی عوامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر شادمانی دانش‌آموزان از نظر مدیران و مربیان پرورشی %J پژوهش‌های آموزش و یادگیری %I دانشگاه شاهد %Z 2345-2196 %A دریکوندی, هدایت‌الله %A میرشاه‌جعفری, ابراهیم %A عابدی, محمدرضا %D 2007 %\ 02/20/2007 %V 4 %N 2 %P 15-24 %! بررسی عوامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر شادمانی دانش‌آموزان از نظر مدیران و مربیان پرورشی %K شادمانی %K عوامل روان‌شناختی %K عوامل اجتماعی %K عوامل اقتصادی %K دانش‌آموزان پسر %K اصفهان %R %X هدف اصلی این پژوهش، بررسی عوامل مؤثر بر شادمانی دانش‌آموزان مدارس راهنمایی پسرانه شهر اصفهان از نظر مدیران و مربیان پرورشی بود. به منظور محدود کردن مسأله، صرفاً عوامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت. برای دستیابی به هدف پژوهش از بین مدیران و مربیان پرورشی شهر اصفهان تعداد 88 مدیر و 86 مربی پرروشی به روش نمونه‌گیری خوشه‌ایِ چند مرحله‌ایِ تصادفی انتخاب شدند و با پرسشنامه محقق ساخته، عوامل مذکور مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج مطالعه نشان داد مدیران و مربیان پرورشی هر سه عامل روان‌شناختی، اجتماعی و اقتصادی را در شادمانی دانش‌آموزان مؤثر می‌دانند و بین میزان تحصیلات و سابقه خدمت آنان و نظرشان در مورد تأثیر عوامل سه‌گانه فوق در شادمانی دانش‌آموزان، رابطه معناداری وجود ندارد. %U https://tlr.shahed.ac.ir/article_2118_b343fd0b69bafb3b822189b309073ecb.pdf