@article { author = {mirkamali, S.M. and arjmandnia, A.A. and Nasirian, A.}, title = {Surveying the Feasibility for Holding E-learning Courses for Students with Physical Disability in Retarded Student Schools in Kerman}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {11}, number = {2}, pages = {79-96}, year = {2015}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {}, abstract = {  The purpose of the current paper was to study feasibility for holding e-learning courses for students with physical disability in retarded student secondary and high schools in Kerman. For this, a conceptual model including 7 components of computer experience as well as content, financial, cultural, environmental, infrastructural, and human resources readiness was provided after review of literature and models suggested in e-learning feasibility study. According to the conceptual model provided and also domestic and foreign questionnaires in the field of e-learning feasibility, research tools were provided for teachers, experts, managers and students. Validity and reliability of these tools were respectively approved by expert’s ideas and Cronbach’s alpha. 21 experts were selected by census while 108 teachers and 118 students were chosen through simple random sampling. The data was analyzed by single-variable t-test method. Findings indicated that only cultural readiness of Education Office for Retarded Students in Kerman was in desirable level while computer experience as well as content, financial, and infrastructural readiness were not desirable. In addition, environmental and human resources readiness in this office was rather desirable.}, keywords = {Computer experience,Content readiness,Financial readiness,Cultural readiness,Environmental readiness,Infrastructural readiness,Human resources readiness}, title_fa = {بررسی امکان برگزاری یادگیری الکترونیکی برای دانش‌آموزان معلول جسمی و حرکتی مدارس استثنایی استان کرمان}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر مطالعۀ امکان‌سنجی برگزاری یادگیری الکترونیکی برای دانش‌آموزان معلول جسمی و حرکتی در مدارس استثنایی دوره راهنمایی و دبیرستان استان کرمان بود. در این راستا با بررسی ادبیات نظری و تجربی و همچنین مدل‌های ارائه‌شده درزمینه امکان‌سنجی یادگیری‌الکترونیکی، مدل مفهومی پژوهش متشکل از هفت مؤلفه: تجربه رایانه، آمادگی محتوا، آمادگی مالی، آمادگی فرهنگی، آمادگی محیطی، آمادگی زیرساختی و آمادگی منابع انسانی تهیه و تدوین‌گردید. با توجه به مدل مفهومی و همچنین پرسش‌نامه‌های داخلی و خارجی که درزمینه امکان‌سنجی یادگیری ارائه‌شده‌بود. ابزارهای پژوهش حاضر برای معلمان، کارشناسان، مدیران و همچنین دانش‌آموزان طراحی و تدوین‌گردید. روایی محتوایی این ابزارها با استفاده از نظر خبرگان و پایایی آنها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار‌گرفت.21 نفر از کارشناسان به ‌روش سرشماری کامل و 53 نفر از مدیران، 108 نفر از  معلمان و 118 نفر از دانش‌آموزان به‌ روش نمونه‌گیری تصادفی ساده از بین افراد جامعه انتخاب‌شدند. داده‌های به‌دست‌آمده با استفاده از آزمون t تک‌متغیره مورد تحلیل قرار‌گرفت یافته‌های به‌دست‌آمده نشان‌دادند که تنها آمادگی فرهنگی اداره آموزش‌وپرورش استثنایی شهر کرمان در سطح مطلوبی قرارداشته و به‌طور کلی از لحاظ تجربه رایانه، آمادگی زیرساختی، آمادگی محتوا و آمادگی مالی در سطح نامطلوب قراردارد؛ آمادگی محیطی و آمادگی منابع انسانی نیز در این اداره، دارای وضعیت به‌نسبت مطلوب می‌باشد.}, keywords_fa = {تجربه رایانه,آمادگی محتوا,آمادگی مالی,آمادگی فرهنگی,آمادگی محیطی,آمادگی زیر‌ساختی,آمادگی منابع انسانی}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2409.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2409_3416819ea18ed9755491b99d2eb29e9a.pdf} }