@article { author = {Sarmadi, M.R. and Veisi Tabar, S.}, title = {Designation of Web-based Learning Focusing on Constructivism Epistemology}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {11}, number = {1}, pages = {129-147}, year = {2014}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {}, abstract = {  Current growth of philosophical and educational theories and computer technology has provided new forms of education in the world. Modern world has features such as communication, non-congruence, and flexibility. Therefore, web and other multimedia technologies are just information and application resources unless could provide learning field and content. The purpose of this study is reconstruction of education designing with new epistemology approach and development of constructive learning theory for web-based learning designing. This paper analyzes constructivism approach in order to open new horizons for web-based learning. What refers does have constructivism epistemology for web-based learning? Article process includes: 1- Study of constructivism epistemology and review of literature and principles of social and cognitive constructivism learning theories. 2- Construction of conceptual framework for constructive education. 3- Development and construction of web-based distance learning (WBDL) as knowledge production tool and applying these models in educational designing. Among designing paradigm change, premium idea of educational designing necessitates consideration to these two aspects: 1- Epistemology for educational designing: our first duty is conceptualization and embodiment of useful principles for establishment of epistemology of designing knowledge and its learning process. Subjects such as knowledge and awareness are in the field of epistemology which is related to main assumptions of knowledge achieving in the world in which we live: what is knowledge? How could designing be perceived and recognized? Since each special epistemology provides different perception of designing knowledge, referring to epistemology principles and achieving appropriate view for construction of designing knowledge and its learning method for teachers and designers seems to be important. 2- Integration of computer technology: the other aspect that paper focus on it, is confirmation of comprehensive approach of computer technology integration in relation to designation of problem solving opportunity and its content learning. The problem teachers and designers are faced with is that there is not yet relation between methods of computer technology application as a learning subject and methods of computer teaching as its tool.}, keywords = {constructivism,Web-based learning designing,Epistemology,Constructive designing}, title_fa = {طراحی یادگیری مبتنی ‌بر وب با تأکید بر معرفت‌شناسی سازنده‌گرایی}, abstract_fa = {چکیده: رشد فعلی تئوری های فلسفی و آموزشی ، فن آوری رایانه امکان تحقق بخشیدن به اشکال جدید آموزش و پرورش برای جهان پسا مدرن فراهم نموده است. این جهان پسامدرن دارای مشخصات ذیل است: ارتباط،عدم تجانس و انعطاف پذیری. بنابراین ، وب و فناوری های چند رسانه ای دیگر صرفاً منابع اطلاعاتی و ابزار هستند ، مگر آن که ما بتوانیم محتوا و زمینه ی یادگیری معنی داری فراهم کنیم. هدف از این مطالعه بازسازی طراحی آموزش با رویکرد معرفت شناختی جدید و توسعه یک نظریه ی یادگیری ساختگرا برای طراحی یادگیری مبتنی بر وب است . در این مقاله محققین به بررسی تحلیلی رویکرد سازه گرایی می پردازند تا برای یادگیری مبتنی بروب افقی تازه را ترسیم نمایند. معرفت شناختی سازنده گرایی چه دلالت هایی برای یادگیری مبتنی بر وب دارد؟ فرآیند تحقیق در این مقاله عبارت است از : (1) بررسی معرفت شناسی سازه گرایی ، و بازبینی ادبیات و مبانی تئوری های یادگیری ساختگرایی شناختی و اجتماعی (2) ایجاد یک چارچوب مفهومی برای طراحی آموزش ساختگرا؛ (3) توسعه و ایجاد مدل های طراحی آموزش مبتنی بر وب (WBDL) به عنوان ابزار ساخت دانش و کاربرد این مدل ها در طراحی آموزشی. در پرتو این شرایط و موقعیت های متغیر و بی ثبات ، دیسیپلین طراحی و طراحی آموزش با نیاز به توسعه ی راههای جدید تفکر در مورد طراحی کردن روبرو شده است. در میان این تغییر پارادایم طراحی، ایده ی برتر برای ارتقای کیفیت طراحی آموزش در عصر اطلاعات مستلزم توجه به دو جنبه از مسأله است: 1- معرفت شناسی برای طراحی آموزش : اولین وظیفه ما مفهوم سازی و مجسم کردن مبانی مفید و قانع-کننده برای ساخت یک معرفت شناسی از دانش طراحی و فرایند یادگیری آن است. موضوعاتی مانند دانش و دانستن در حوزه معرفت شناسی قرار دارند که با مفروضات اصلی دستیابی به دانش در جهانی که در آن زندگی می کنیم مرتبط است: دانش چیست؟ چگونه می توان طراحی را درک کرد و شناخت؟ از آنجایی که هر معرفت شناسی خاصی فهم کاملاً متفاوتی از دانش طراحی فراهم می نماید، رجوع به اصول معرفت شناختی و دستیابی به دیدگاه مناسبی از ساخت دانش طراحی و روش یادگیری آن برای طراحان و معلمان بسیار ضروری و مهم است. 2- ادغام فناوری رایانه: یکی دیگر از جنبه های مهم مورد توجه در این مقاله ، تائید رویکرد جامع ادغام فناوری رایانه در زمینه طراحی موقعیت حل مسأله و یادگیری محتوای آن می باشد. مسأله ای که طراحان و معلمان با آن مواجه هستند این است که هنوز ارتباطی بین روش های استفاده از فناوری رایانه به عنوان یک موضوع یادگیری و روش های آموزش درباره رایانه و به وسیله ی آن به دانش آموزان وجود ندارد.}, keywords_fa = {سازنده‌گرایی,طراحی یادگیری مبتنی بر وب,معرفت‌شناسی}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2398.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2398_1a49d3c4bdf5848938bdfbe6763b1950.pdf} }