@article { author = {سبحانی نژاد, مهدی and فردائی بنام, کیوان and عابدی, احمد}, title = {Study on Influence of Attributive Recon-structing on Changing Attitude of Girl Stu-dents in Grade of Middle School to Math in Isfahan Province}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {9}, number = {1}, pages = {109-117}, year = {2011}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {}, abstract = {Current research is aimed to study influence of attributive restructuring test on changing negative attitude of girls in grade of middle school to math in Isfahan Province. To achieve this purpose, sampling of testable has been devoted in 2 parts. In the first step, 300 girl students were chosen through multi-stage cluster random sampling and then attitude of scale to math was tested on them. And in the next stage, 60 students of testable who have negative attitude to math were chosen and after randomly equalization they were controlled and tested in two groups composed of 30 students. Statistical analysis of data was conducted in descriptive level through use of appropriate indices and in deductive level through testing variance analysis by re-measurements in order to survey significant differences between three types of scores: pretest, posttest and test track. Results of survey suggest that there is significant difference between girl students attitude towards math in pretest, posttest and test track (sig= 0.001, F= 74.417)  as influence of attributive restructuring sessions on changing girl students' negative attitude to math are evaluated as positive.}, keywords = {Attributive reconstructing,Attitude,Math,middle School,Girls,Influence}, title_fa = {بررسی تاثیر آموزش بازسازی اسنادی در تغییر نگرش دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان نسبت به درس ریاضی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش بازسازی اسنادی در تغییر نگرش منفی دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان، نسبت به درس ریاضی انجام شده است. جهت نمونه گیری آزمودنی‌ها، طی دو مرحله، ابتدا؛ 300 نفر از دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اصفهان با  روش نمونه‌گیری خوشه ای چند مرحله ای و تصادفی ساده انتخاب و مقیاس نگرش ریاضی، بر روی آن‌ها اجرا گردید سپس در مرحله دوم، تعداد60 نفر از آزمودنی‌های فوق که دارای نگرش منفی نسبت به ریاضی بودند، شناسایی و پس از همتا سازی به صورت تصادفی در دو گروه 30 نفری آزمایش وکنترل قرار داده شدند. تحلیل آماری داده‌ها در سطح توصیفی با استفاده از شاخص‌های متناسب و هم‌چنین در سطح استنباطی با بهره گیری از آزمون؛ تحلیل واریانس با اندازه‌گیرهای مکرر، به منظور بررسی تفاوت معنادار سه دسته نمرات؛ پیش آزمون، پس آزمون و آزمون پیگیری، انجام شده است. یافته‌های پژوهش بیانگر آن است که بین نگرش دانش آموزان دختر نسبت به درس ریاضی در پیش آزمون با مرحله پس آزمون و مرحله پیگیری، تفاوت معنادار وجود دارد (417/74=F ، 001/0=Sig) به گونه ای که می توان تاثیر جلسات بازسازی اسنادی در تغییر نگرش دانش‌آموزان دختر دوره راهنمایی را مثبت، ارزیابی نمود.}, keywords_fa = {بازسازی اسنادی,نگرش,درس ریاضی,دوره راهنمایی,دختر}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2290.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2290_72384036ec156429f702c0d4316abae4.pdf} }