@article { author = {mirkamali, seyed mohammad and narenji sani, fatemeh and alami, farnoosh}, title = {Subject: Examining the relation between collective efficiency culture and primary school teacher performance in Tehran City}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {9}, number = {1}, pages = {93-108}, year = {2011}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {}, abstract = {The present research proceeds with examining the relation between collective effi-ciency culture and primary school teacher performance in Tehran City. This re-search is considered to a descriptive study of a correlation type. Our statistical population consists of primary school teachers of the city of Tehran. The sample size consists of 140 randomly selected teachers. Research tools consist of Godard et al (2000) collective efficiency questionnaire and Iran Ministry of Education Performance Appraisal form. Study results show that collective efficiency culture and its micro scales (task analysis and teaching competence) have a positive and significant relation with the teachers’ performance. T-Test and Variance Analysis results indicate that in terms of gender and work experience there is no difference between teachers' collective efficiency culture while in terms of educational degree, a meaningful and significant difference exists. Regression analysis results show that with the simultaneous entrance of collective efficiency culture and its micro scales and elements, around 0.53Percent changes related to teacher individual performance can be determined using these factors, and the remaining 47 percent are related to other components.}, keywords = {collective efficiency culture,teachers\' performance,teachers\' performance,teachers\' performance,primary schools}, title_fa = {بررسی فرهنگ کارآمدی گروهی در مدارس ابتدایی شهر تهران و رابطه آن با عملکرد معلمان این مدارس}, abstract_fa = {پژوهش حاضر به بررسی فرهنگ کارآمدی گروهی و رابطه آن با عملکرد معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران می‏پردازد. پژوهش در حیطه، پژوهش‏های توصیفی و از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری، کلیه معلمان مدارس ابتدایی شهر تهران در سال تحصیلی89-88 و نمونه آماری نیز شامل 140 نفر بوده که به روش خوشه‌ای چندمرحله‏‏ای، انتخاب شده‏اند. ابزار تحقیق، پرسشنامه کارآمدی گروهی گودارد و همکاران (2000) و هم‌چنین فرم ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش ایران، بوده است. یافته‏های پژوهش نشان داد؛ میان فرهنگ کارآمدی گروهی و خرده مقیاس‏های آن (تحلیل وظیفه و شایستگی تدریس) با عملکرد معلمان، رابطه مثبت و معنی‏دار وجود دارد. نتایج آزمون T و تحلیل واریانس، حاکی از آن بود که از نظر جنسیت و سابقه کار، بین فرهنگ کارآمدی گروهی معلمان، تفاوت معنادار وجود ندارد در حالی که از نظر مدرک تحصیلی، این تفاوت معنادار بوده است. نتایج تحلیل رگرسیون نیز بیانگر آن است که با ورود همزمان فرهنگ کارآمدی گروهی، خرده مقیاس‏ها و مؤلفه‏های آن‌ها، در حدود 53/0 درصد تغییرات مربوط به عملکرد فردی معلمان را می‏توان پیش‌بینی و تبیین نمود.}, keywords_fa = {فرهنگ کارآمدی گروهی,عملکرد معلمان,مدارس ابتدایی}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2288.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2288_9c3bc3830ae81845ad37cb2524a94c8c.pdf} }