@article { author = {Mirzamohammadi, M.H. and Abdolmaleki, J.}, title = {The Relationship between Organizational Commitment and the Quality of Services Offered by Administrative and Educational Staff in Shahed University (2005-2006)}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {6}, number = {2}, pages = {67-86}, year = {2009}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {}, abstract = {  This is a descriptive survey. The statistical population of which were all the non-academic educational staff at shahed university during 2005-6 (n= 478). 279 individuals were male and the remaining 139 were female. The categorical sampling was applied to select the subjects. "Allen and May's" questionnaire was completed by them, that included twelve items dealing with organization a commitment. Parasouramen's 22 item questionnaire concerning the "service quality" was also used to collect the data. To assess the questionnaires' reliability, Cronbach's alpha was estimated. The co-efficient of which were 0.86 and 0.89, respectively. Descriptive methods such as frequency, percentage, average (mean), standard deviation and variance were also applied to the data, as well as, Pearson's coefficient test of one-way ANOVA, independent t-test, and Scheffe were performed.   The research findings indicate the level of th organizational commitment is significantly related to the quality of services presented. It is also positively correlated with other aspects of consistency, reliability, responsibility, confidence, sympathy and appearance. Furthermore, a significant relationship exists among organizational commitment and gender, age, education, employment status as well as their work experience.}, keywords = {Organizational commitment,service quality,consistency,relaiability,responsibility,sympathy and appearance}, title_fa = {بررسی رابطه تعهد سازمانی با کیفیت ارائه خدمات در کارکنان اداری و آموزشی غیرهیأت علمی دانشگاه شاهد}, abstract_fa = {امروزه نیروی انسانی هر سازمانی به عنوان استراتژیکی‌ترین عامل، مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است، وجود نیروی انسانی کارآمد و متعهد نسبت به انجام وظایف و ارائه خدمات نتایج مطلوب تری را برای سازمان به ارمغان خواهدداشت، لذا در مقاله حاضر به بررسی رابطه تعهد سازمانی کارکنان با کیفیت ارائه خدمات آنان خواهیم پرداخت. روش تحقیق به‌کار گرفته شده توصیفی _ پیمایشی می‌باشد، جامعه آماری کلیه کارکنان اداری و آموزشی غیر هیات علمی دانشگاه شاهد در سال تحصیلی 85-84 است، که با توجه به آخرین آمار موجود حجم جامعه آماری برابر با 418 نفر می‌باشد لذااز این تعداد 279 نفر مرد و 139 نفر زن می‌باشند. در این طرح تحقیق جهت انتخاب نمونه مناسب (نمونه نماینده واقعی جامعه) از روش نمونه گیری طبقه‌بندی وجهت جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه تعهد سازمانی 12 سؤالی آلن و می‌یر و پرسشنامه 22 سؤالی کیفیت ارائه خدمات پاراسورامن استفاده شد. جهت سنجش پایایی پرسشنامه‌ها از روش کرانباخ استفاده شد. ضریب آلفای کرانباخ حاصل به ترتیب برابر با 86/0 و89/0 به‌دست آمد که نشان‌دهنده پایایی خوب ابزاراست برای تجزیه و تحلیل داده‌های گردآوری شده، از روش‌های آمار توصیفی :فراوانی، درصد، میانگین، انحراف معیار، و واریانس ودر تحلیل استنباطی داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار آماری SPSS و بهره‌گیری از روش‌های آزمون ضریب همبستگی پیرسون، آزمون تحلیل واریانس یک سویه (ANOVA) آزمون Tمستقل، و آزمون تعقیبی SCHEFFE جهت تعیین رابطه بین متغیرهای مختلف استفاده شد. یافته‌های تحقیق عبارتند از:میزان تعهد سازمانی کارکنان با میزان کیفیت ارائه خدمات و ابعاد آن :ثبات و پایایی، میزان پاسخگویی، اطمینان، همدلی و وضعیت ظاهری آنان رابطه داردهمچنین میزان تعهد سازمانی کارکنان با متغیر‌های جنس، سن، مدرک تحصیلی، وضعیت استخدام و سنوات خدمت آنان رابطه دارد.}, keywords_fa = {تعهد سازمانی,کیفیت خدمات,ثبات و پایایی,پاسخگویی,اطمینان,همدلی,عوامل ظاهری و ملموس}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2221.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2221_d73dc98823104968f220530b1c137943.pdf} }