@article { author = {Sajadi, S.M.}, title = {Comparative Study of Identity in Modernism and Postmodernism and Their Impact on Education}, journal = {Teaching and Learning Research}, volume = {2}, number = {1}, pages = {43-54}, year = {2004}, publisher = {}, issn = {2345-2196}, eissn = {2345-4776}, doi = {}, abstract = {Modernism and postmodernism are current social developments that have a very powerful influence on educational systems al over the world. One of contexts of this influence is identity and specially women's identity. Comparative study of identity in modernism and postmodernism and their impact on education (educational goals and content) are discussed in this paper.}, keywords = {Identity,Modernism,Postmodernism,Education}, title_fa = {بررسی تطبیقی هویت زن از منظر مدرنیسم و پست مدرنیسم و دلالت‌های تربیتی آن}, abstract_fa = {جهان امروز شاهد تحولاتی است که دامنه تأثیر آن بسیار وسیع و گسترده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پدیده مدرنیسم و پست مدرنیسم اشاره کرد. این دو پدیده بیش‌ترین تأثیر را در حوزه‌های‌ اجتماعی، از جمله مقوله هویت به‌جا گذاشته‌اند. در این میان مقوله هویت زن نیز بیش‌ترین تأثیر را پذیرا شده است. البته هویت به معنای کلی و هویت زن به معنای اخص آن از منظر مدرنیسم و پست مدرنیسم به‌طور کاملاً متفاوت نگریسته شده است، به نحوی که هر کدام دلالت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و تربیتی متفاوتی را در پی داشته‌اند. ما در این مقاله ضمن بررسی مفهوم هویت - هویت به معنای کلی و هویت زن به معنای خاص - به بررسی تطبیقی هویت زن از منظر مدرنیسم و پست مدرنیسم و دلالت‌های تربیتی آن می‌پردازیم.}, keywords_fa = {هویت,مدرنیسم,پست مدرنیسم,جنسیت,ساختارزدایی,نابرابری,عقلانیت,ساخت‌گرایی‌}, url = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2135.html}, eprint = {https://tlr.shahed.ac.ir/article_2135_667b31823d9317a6dbb3c01ac7aaab7e.pdf} }